15/09/2018

Op 15 september 2018 werd tijdens het Filmfestival Film by the Sea te Vlissingen, voor de vijfde keer de Lionsclub Vlissingen Film Award uitgereikt, een prijs voor de – naar oordeel van de jury – beste film met Zeeuwse roots.

Deze award is in 2013 ontstaan als prijs voor de beste première inzending aan Film by the Sea. Films of documentaires die opgenomen zijn in Zeeland of gemaakt of gespeeld door Zeeuwen, kunnen meedingen naar onze prijs die bestaat uit een geldprijs van € 1.000 voor de regisseur of regisseurs alsmede een prachtige en felbegeerde bronzen leeuw.

Eerdere winnaars van de Lionsclub Vlissingen Film award waren:

• 2013 - Fifi Visser tot de dood ons scheidt
  • 2014 - Patrick Bisschops de bommenlegger van Ritthem
  • 2015 - Marnix Ruben de overkant
  • 2016 - Tjeerd Muller de tien van Renesse
  • 2017 - geen uitreiking i.v.m. te weinig inzendingen

De jury bestond ook dit jaar weer uit zes Lions van Lionsclub Vlissingen die 12 films en documentaires heeft beoordeeld op regie, geluid, camera- en acteerwerk en algehele indruk. De beste Zeeuwse inzending voor de Lionsclub Vlissingen Film Award 2018 is, volgens het oordeel van de unanieme jury…

Van verlies kun je niet betalen van Helge Prinsen & John Albert Jansen!!

Namens de Lionsclub Vlissingen, van harte gefeliciteerd met de Lionsclub Vlissingen Film Award 2018.

Lionsclub Vlissingen Film Award 2018 - © Lionsclub Vlissingen