02/11/2017

Vorig jaar, 2016, was hèt jaar van Wim Hofman. Omdat de tweejaarlijkse Kunst en Cultuurprijs van Lions Club Vlissingen toen niet werd uitgereikt, kreeg Hofman hem gisteren.

Net voor de opening van de tentoonstelling Kunstkoppen werd illustrator/schrijver/dichter Hofman gisternamiddag gehuldigd in het MuZEEum in Vlissingen. Hofman is de laatste vier decennia al een aantal keren gelauwerd, maar vier jaar na de ontvangst van de Max Velthuijsprijs was een pluim wel weer op zijn plaats, betoogde woordvoerder Jan de Meester namens de Vlissingse Lions.

De lionsclub werd een eeuw geleden opgericht, de Vlissingse afdeling veertig jaar geleden. Bij zulke memorabele jubilea past de naam en faam van Hofman, stelde De Meester. ,,Hofman kan van niets iets maken. Dat kenmerkt de ware kunstenaar", memoreerde hij alvorens Hofman een cheque van tweeduizend euro te overhandigen. Zeeuwse prijswinnaars die Hofman voorgingen, zijn onder anderen Katinka Polderman, Rik Mol en Paul en Menno de Nooijer.

bron: PZC.nl

Foto: Robbert Jan Hanemaaijer